12 marinari români sunt captivi de două luni într-un port din Bahamas, după ce armatorul vasului a dat faliment şi a abandonat nava. La nivelul filialei din România a Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor s-a creeat o celulă de criză care negociază cu banca ce a creditat armatorul repatrierea marinarilor. Ofiţerul ITF România a anunţat că navigatorii sunt sănătoşi şi mai au rezerve de hrană pentru zece zile.
Nava Chemfaros, sub pavilion Insulele Marshall este abandonată în Bahamas din luna iulie, când armatorul grec al vasului şi-a declarat falimentul. Nava, mai exact un tanc chimic încărcat cu îngrăşăminte ar fi trebuit să ajungă în Belgia. La bord se află comandantul grec, şapte marinari filipinezi şi 12 ofiţeri români, majoritatea constănţeni.
Nava a fost arestată pentru poluare cu produse chimice şi a primit o amendă de şase milioane de dolari. Pentru ca marinarii să îşi primească salariile restante, în cuantum de 300.000 de dolari, să poată părăsi nava şi să fie repatriaţi, banca cu care armatorul are contract ar trebui să valorifice cât mai curând vaporul. Atâta timp cât nava este arestată în port, marinarii nu pot părăsi puntea, chiar dacă cineva le-ar plăti cheltuielile de repatriere. Rezervele de apă şi combustibil de pe vas le mai ajung marinarilor o lună, însă cele de hrană, doar zece zile. 12 marinari români sunt captivi de două luni într-un port din Bahamas, după ce armatorul vasului a dat faliment şi a abandonat nava. La nivelul filialei din România a Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor s-a creeat o celulă de criză care negociază cu banca ce a creditat armatorul repatrierea marinarilor. Ofiţerul ITF România a anunţat că navigatorii sunt sănătoşi şi mai au rezerve de hrană pentru zece zile.
Nava Chemfaros, sub pavilion Insulele Marshall este abandonată în Bahamas din luna iulie, când armatorul grec al vasului şi-