Două dintre băncile împotriva cărora s-au format grupuri de clienţi nemulţumiţi sunt pregătite să evite scandalul prin negocieri cu debitorii. Sursa: RĂZVAN VÂLCĂNEANŢU
Deşi unii bancheri spun despre clienţi, că aceştia nu ar avea nici o şansă în instanţă cu motivele pe care le invoacă din contracte unii creditori, preferă totuşi să rezolve problemele cu debitorii pe căi amiabile.
Oficialii a două dintre băncile care sunt pe lista celor care ar urma să fie date în judecată de către clienţii nemulţumiţi ne-au declarat că încearcă în continuare să rezolve problemele cauzate de Ordonanţa 50 pe căi amiabile şi agreate de ambele părţi. Cu toate acestea, Mitică Tararache, directorul direcţiei de Credite persoane fizice din cadrul Raiffeisen Bank, spune că impactul Ordonanţei 50/2010 asupra băncii va fi de milioane bune de euro.
"Pierderile vor fi cauzate de adaptarea sistemului informatic, precum şi de tipărirea şi expedierea scrisorilor, generarea şi tipărirea a milioane de acte adiţionale. Impactul pe veniturile băncii va fi tot de ordinul milioanelor de euro. La fel de nocive însă vor fi şi consecinţele pentru întreaga economie românească ale unor prevederi", ne-a declarat Tararache.
Directivă transpusă bine
Unii bancheri cred că modul în care a fost transpusă directiva europeană este unul destul de bun, în sensul transparenţei condiţiilor de cost şi al clauzelor din contractele bancare.
Cu toate acestea, "ordonanţa a fost adoptată practic fără consultarea tehnicienilor - este cunoscut deja faptul că iniţiatorul, ANPC, a refuzat să răspundă băncilor care au cerut în repetate rânduri, prin ARB, să se întâlnească cu oficialii ANPC pentru discuţii tehnice pe proiectul de ordonanţă", spune oficialul Raiffeisen. În momentul de faţă, băncile au în derulare oferte de refinanţare a creditelor, iar la altele s