Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei de curierat Fan Courier, susţine că magazinele online de tipul eMag vor genera 10% din cifra de afaceri anul acesta, faţă de doar 1%-2% în urmă cu patru ani.
Altfel spus, coletele livrate pentru companiile ce fac comerţ online vor aduce încasări de 4 milioane de euro companiei de curierat, faţă de 440.000 de euro în 2006.
"Am încheiat contracte atât cu magazine mari, dar şi cu foarte multe magazine mici ce fac comerţ online, pentru care livrăm doar câteva colete pe săptămână", a declarat Adrian Mihai, business development manager şi acţionar al Fan Courier.
Ceilalţi doi acţionari ai companiei sunt Felix Pătrăşcanu şi Neculai Mihai.
Şi celelalte companii de curierat de pe piaţa românească au încasări în creştere datorită clienţilor din domeniul electronic, dar şi a celor din teleshopping, un exemplu fiind DPD (Pegasus), ce a livrat cu 30% mai multe colete în primul semestru.
Piaţa de retail online a crescut anul acesta în medie cu 30%, potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, iar cel mai mare retailer IT&C de pe piaţa locală, eMag, care vinde produse şi pe internet, a obţinut afaceri de 41 de milioane de euro în primele şase luni ale anului, în creştere cu 64% comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2009, potrivit oficialilor companiei.
"Cu clienţii din online nu se încheie contracte în exclusivitate, adică mai mulţi curieri pot livra colete pentru aceştia", a spus Adrian Mihai.
Cei trei acţionari au dus compania Fan Courier de la trei expediţii pe zi, realizate cu Daciile proprii, în urmă cu 12 ani, la 60.000 de expediţii pe zi în prezent.
Explozia curieratului pe piaţa românească a început odată cu intrarea operatorilor de telefonie mobilă, în 1998, chiar când a fost înfiinţată compania de curierat a celor trei antreprenori.