În clădirea de birouri ridicată lângă centrul logistic din Voluntari, la marginea Capitalei, Raul Ciurtin, preşedintele Albalact, îşi petrece doar câteva zile pe lună, restul timpului fiind împărţit între fabricile din Alba-Iulia şi cea de la Câmpulung, scrie revista BUSINESS Magazin .
"La sfârşit de săptămână însă nu lucrez, ci petrec timpul cu familia sau pescuiesc", spune antreprenorul român de 38 de ani, care a transformat în unsprezece ani o fabrică falimentară de lactate într-un competitor serios pentru multinaţionalele de pe piaţă - FrieslandCampina, Danone, Lactalis şi Hochland.
Anul acesta, estimează Ciurtin, valoarea pieţei ar putea scădea cu circa zece procente - evoluţie ce are efectul unui duş rece pentru procesatori, pentru că intervine după 2009, când vânzările au fost mai degrabă liniare, iar până la criză domeniul s-a bucurat de o lungă perioadă în care lactatele au fost vedete între bunurile de larg consum, înregistrând plusuri anuale de peste 20%.
Într-un astfel de context, Albalact îşi propune să-şi majoreze însă cotele de piaţă până la final de an, în dauna competitorilor. Ca urmare a rebrandingului mărcii Zuzu, cota de piaţă ar urma să crească pentru produsele din această gamă cu 1-3% până la finalul anului, iar marca Rarăul ar trebui să-şi adjudece, conform previziunilor, încă cinci procente din piaţă. De fapt, anul acesta compania a ţintit să crească vânzările prin pârghii pe care în anii anteriori, când a investit zeci de milioane de euro în capacităţi de producţie, le-a lăsat pe plan secund.
Astfel, Albalact a cheltuit numai pentru proiectul de rebranding al mărcii Zuzu o jumătate de milion de euro, după ce anul trecut n-a adus nimic nou în comunicarea acestui brand. Investiţiile bugetate pentru acest an vizează însă şi segmentul de distribuţie, până la sfârşitul anului urmând ca numărul de ang