A sacrificat multe pentru meseria de dascăl, pe care o iubește cu înflăcărare. De la „meditațiile” oferite colegilor în clasa a șaptea, a ajuns un director respectat, care a reușit să aducă o școală pe linia de plutire.
Petruța Lăpădat a urmat cursurile școlii generale în comuna natală, acolo unde avea să se întoarcă, mai târziu, ca dascăl. Ideea de a urma o carieră în învățământ a încolțit în mintea sa, încă de la o vârstă fragedă.
A fost întărită apoi de profesorul de matematică și de talentul nativ pentru această disciplină.
„Încă înainte de a merge la școală, eram fascinată de conceptul de doamna educatoare. Apoi acesta s-a transformat în doamna învățătoare. Țin minte că mă jucam cu păpușile, pe care le puneam să învețe poezii. Mai târziu, în gimnaziu, am fost marcată de profesorul de matematică Mihart, pe care îl consider un dascăl în adevăratul sens al cuvântului și un adevărat model”, povestește Petruța Lăpădat.
Tot în gimnaziu au fost remarcate și abilitățile sale extraordinare pentru matematică.
Fapt mai puțin obișnuit, Petruța a început să își ajute colegii de clasă, dar și de școală, la teme.
„Eram prin clasa a șaptea. Când veneam de la ore, îi găseam pe cei de a V-a cu caietele în brațe, la mine la poartă. Niciodată nu am refuzat pe nimeni, pot spune că făceam un soi de meditații încă din clasa a șaptea”, rememorează profesoara.
Și-a asumat responsabilitatea pentru școala 7
A urmat inevitabil facultatea de matematică, după care primul post în învățământ, obținut chiar în comuna natală.
„Erau condiții grele pe atunci. M-am trezit cu elevi obosiți, care ațipeau la ore, din cauza faptului că mergeau kilometri pe jos, ca să ajungă la școală. Cu toate asta, sunt mândră că din acele clase au ieșit cadre militare, ingineri sau chiar dascăli”, ne spune profesoara.
După șapte ani petrecuți la sat, pr