Ieseni, poate nu stiati: municipiul este situat in mijlocul unor munti precum Alpii Elvetiei. Altfel nu se explica costul soselei de centura aflata acum in constructie. Acesta va fi majorat, desi lungimea ei a fost redusa. Practic, in final se va plati pentru fiecare kilometru de drum ingust, cu o singura banda pe sens, un pret ca de autobanda pe tuneluri sau poduri suspendate. Dupa majorare, pretul maxim ajunge astfel la 14,6 milioane lei/km, echivalentul a 3,5 milioane euro/km. Este de peste trei ori mai mult decit pretul stabilit initial. Mai important, insa: este mult si peste pretul platit in Romania pentru unele zone de autostrada, cum este noua centura cu acest regim a Lugojului, sau Sibiului. Pretul soselei de centura a municipiului a explodat. Costurile pe kilometru dau senzatia ca iesenii vor avea o adevarata autostrada in coasta municipiului. Realitatea din teren este insa una foarte diferita. Soseaua de centura va avea doar cite o banda pe sens, si pe alocuri o latime maxima de 13,5 metri. De la un pret licitat de 4,4 milioane lei fara TVA pe kilometru, costurile vor depasi 11,6 milioane lei pe kilometru. Se poate ajunge chiar la 14,6 milioane lei pe kilometru fara TVA, adica 3,5 milioane euro. Prin comparatie, lucrari executate cam in aceeasi perioada, dar in alte localitati, au costat mai putin. Soseaua de centura a Sibiului, realizata in regim de autostrada, a costat doar 2,5 milioane euro/km. Si pentru soseaua de centura a Lugojului s-a platit mult mai putin, 2,2 milioane euro/km, in conditiile in care si aceasta este construita in regim de autostrada. Majorare, desi pretul s-a negociat inainte de criza Lucrarile de la artera ocolitoare a municipiului au inceput in 2008. Licitatia organizata de Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) a fost cistigata de firma Vega ‘93 din Galati, cu o oferta de 136,2 milioane lei, fara TVA. Suma ar fi trebuit s