Poliţia de Frontieră Constanţa a pus ieri la dispoziţia scafandrilor voluntari, la iniţiativa ISU Dobrogea, o navă pentru a relua căutările celor doi tineri dispăruţi în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele cargoului turcesc Medy. Autorităţile spun că motivul pentru care nu s-a putut ajunge la epavă este că saula nu a fost suficient de lungă pentru a lega vasul Frontierei de cargou
Pentru că saula era mai scurtă decât era prevăzut, spun oficialii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea, ancorarea vasului de cargoul turcesc a fost imposibilă, astfel că scafandrii nu au coborât decât până la 15 metri. Familiile celor doi tineri, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, se tem de faptul că vremea se va înrăutăţi în zilele următoare, motiv pentru care cercetările ar putea fi stopate. Camelia şi Vasile Ispas, părinţii lui Cătălin, ne-au declarat că zilele trecute o firmă particulară din Eforie s-a oferit să-i caute benevol pe cei doi scafandri, însă acţiunea promisă nu a mai avut loc.
Familiile Zarafu şi Ispas au cerut ajutorul tuturor organelor competente. Doar miercuri, Veronica Gruia, prietena lui Cristian Zarafu, a trimis aproape zece adrese către Asociaţia Naţională a Scafandrilor Profesionişti şi Salvamarilor din România, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Justiţiei şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României. „Vă aducem la cunoştinţă că pe data de 9 septembrie, Dumitru Cristian Zarafu (fost angajat ARSVOM) ca şef al echipei de scafandri) şi Valeriu Cătălin Ispas (angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă) au fost daţi dispăruţi în Marea Neagră la patru mile marine de Capul Tuzla, în urma unei operaţiuni de cercetare a navei Medy. Operaţiunea a fost organizată de către SC Hunter's Company SRL, administrată de Jorj Unciuleanu. Ev