Top Brands Distribution (TBD), cu afaceri de 308 mil. euro în 2009, va transforma divizia dedicată Kraft Foods într-o divizie de produse alimentare separată de cea de distribuţie a Dar Lactate, propriul brand lansat pe piaţă în 2009.
"Integrarea României în Uniunea Europeană, declanşarea crizei economice, clauzele contractului cu Kraft Foods România şi politica comercială a producătorului ne-au adus în ultima perioadă pierderi pe divizia dedicată distribuţiei produselor Kraft. În urma analizei indicatorilor de profitabilitate pentru această divizie, am decis împreună cu partenerul nostru încetarea colaborării dintre companiile noastre", a declarat Virgil Munteanu, directorul de comunicare al TBD.
Acesta a mai precizat că vânzarea produselor din portofoliul local al Kraft Foods genera companiei sale între 5% şi 7% din cifra de afaceri, adică rulaje de aproximativ 20 mil. euro. Distribuţia Kraft a fost preluată de Interbrands, cel mai mare competitor al TBD pe piaţa locală. Anul trecut, distribuitorul a raportat vânzări de 308 mil. euro.
Reprezentantul companiei a precizat că TBD va continua să distribuie produse ale Kraft, însă prin importuri şi achiziţii de la alţi distribuitori.
Reprezentanţii Kraft nu au făcut comentarii pe marginea acestui subiect. Cel mai mare partener al TBD este compania Philip Morris, producătorul Marlboro, al doilea mare jucător din industria locală a ţigaretelor.
Piaţa ţigaretelor, estimată la circa două miliarde de euro, este cel mai mare segment din sectorul bunurilor de larg consum, ceea ce explică poziţionarea distribuitorilor companiilor British American Tobacco şi Philip Morris în vârful clasamentului jucătorilor din distribuţie. Pe de altă parte, marjele de câştig din distribuţia de ţigarete sunt mai mici faţă de restul categoriilor mari din FMCG, precum băuturi alcoolice s