Banca de stat CEC Bank are ca principal obiectiv strategic în zona riscului operaţional repoziţionarea ca "bancă de casă" a populaţiei, segmentul de clienţi-ţintă fiind constituit din persoanele fizice şi IMM-urile din zona rurală şi din oraşele cu până la 50.000 de locuitori, potrivit unui raport publicat de bancă.
De asemenea, CEC urmăreşte fidelizarea clientelei formate din companii, precum şi atragerea de clienţi din agricultură pe care să-i sprijine în atragerea de fonduri europene. Banca îşi propune şi consolidarea poziţiei pe piaţă prin creşterea volumului şi a complexităţii tranzacţiilor derulate. Un alt obiectiv din strategia de administrare a riscului reputaţional este schimbarea comportamentală a personalului atât în interiorul băncii, cât şi faţă de clienţi.
La sfârşitul anului trecut CEC înregistra cele mai mari expuneri faţă de segmentul de retail, cu un total de 6,4 mld. lei (circa 1,5 mld. euro) plus 2,5 mld. lei (606 mil. euro) din creanţe garantate cu proprietăţi imobiliare, în timp ce creanţele faţă de companii se ridicau la 637 mil. lei (151 mil. euro), la care se adăugau 259 mil. lei sub formă de creanţe faţă de municipalităţi.
Expunerea totală a băncii faţă de administraţii locale, companii şi persoane fizice însuma anul trecut circa 9,9 mld. lei (2,3 mld. euro).
Cele mai multe credite sunt în regiunea Sud-Est, iar cele mai puţine în Vest
Dintre principalele zone geografice ale ţării, CEC a raportat cea mai mare expunere pe regiunea Sud-Est, cu peste
1,6 mld. lei şi restanţe de 33 mil. lei. Aici banca are o expunere pe retail de peste
1 mld. lei, plus creanţe garantate cu proprietăţi imobiliare de 432 mil. lei. În nicio altă regiune expunerea pe persoane fizice nu atinge acest nivel. În schimb, cea mai slabă expunere este înregistrată pe regiunea Vest, cu 632 mil. lei şi restanţe de 57 mil. l