Reţeaua de agenţii de pariuri Bet Cafe Arena, controlată de Dinu Patriciu, a ajuns în mai puţin de un an în 92 de locaţii, adică la o treime din acoperirea celor mai mari jucători de pe piaţa de profil, Stanleybet, Publicbet şi Casa Pariurilor.
29 dintre spaţiile noii reţele sunt amplasate în Bucureşti, dar reprezentanţii companiei operatoare au declarat că vizează tot mai mult extinderea în afara Capitalei. "Până în noiembrie vrem să ajungem în toate judeţele din România", a declarat Iulian Antonache, CEO-ul Bet Cafe Arena.
Cea mai mare oportunitate pentru demararea acestui business în prima parte a lui 2010 - într-un moment de declin al pieţei de pariuri - este preţul mic al chiriilor. Chiria pentru spaţiile stradale s-a redus în criză cu peste 50% la nivelul ţării şi cu 20-25% în Bucureşti, potrivit estimărilor lui Antonache.
Patriciu dezvoltă reţeaua Bet Cafe Arena în paralel cu lanţul de chioşcuri de format modern Mic.Ro, care la rândul său a trecut recent pragul de 100 de unităţi operaţionale, însă care activează doar în Capitală.
Operatorul de cafenele-agenţii deţinut de miliardarul român vrea să muşte 40% din piaţa de profil până în 2014, când va ajunge la 400 de unităţi şi 2.000 de angajaţi, potrivit datelor furnizate anterior de companie. Acest business este dezvoltat în parteneriat cu grupul englez Lottomatica, cu afaceri de 3 mld. euro la nivel global, care însă nu deţine acţiuni în cadrul operatorului local al cafenelelor, ci încasează un comision din veniturile companiei.
Piaţa de pariuri sportive este estimată la 150 mil. euro şi a înregistrat o scădere anul trecut, însă multe reţele de agenţii - printre care Sky Bets Sport, Playsis sau Public Bet - au continuat să se extindă în câteva zeci de locuri pentru a beneficia de ieftinirea chiriilor.
La nivel local sunt în prezent circa 14 agenţii de p