Am preferat să las titlul în engleză şi în acest caz nu pentru că sunt snoabă sau anglofilă ci pentru că este titlul unei campanii foarte interesante ce se desfăşoară la nivel mondial. E real că pune accent pe statele foarte slab dezvoltate, cu precădere pe cele din Africa, pentru că sunt referiri şi la îmbolnăvirile cu virusul HIV, care au cea mai mare incidenţă pe acest continent. Site-ul campaniei este www.girleffect.org.
Acum ştiu ca toată lumea se întreabă ce m-o fi apucat să scriu despre Africa în condiţiile în care noi în România aveam milioane de probleme de diferite tipuri. Dar eu nu am de gând să scriu despre problemele din Africa ci despre o situaţie cu care ne confruntăm şi noi, pe plaiurile autohtone. Campania The Girl Effect se referă la tinerele de între 12 şi 14 ani care sunt obligate de familie să se mărite şi să facă copii, să renunţe la şcoala, cea care le-ar putea asigura o sursă de venit pe viitor şi care le ajută să se dezvolte normal atât fizic cât şi psihic. Cred că această situaţie sună foarte cunoscut şi dacă nu sună foarte cunoscut am să explicitez…Ţiganii (sau rromii sau cum vor ei să li se spună) nu procedează la fel în virtutea tradiţiilor???
Am descoperit această campanie pe pagina de Facebook a unui prieten american, iar mesajul primului spot m-a lăsat fără cuvinte.
Nimic spectaculos la nivel vizual dar mesajul pe care îl transmite, pe cât de simplu şi logic şi arhicunoscut de fiecare dintre noi pe atât de pătrunzător.
Al doilea spot a apărut de vreo săptămână dar am apucat să îl văd de abia azi. Evident, pentru că în ultimele zile au apărut relativ multe articole despre fetele de ţigani care se mărită foarte devreme şi fac copii la fel de devreme, nu am putut să nu mă duc cu gândul la realităţile autohtone.
De ce nu se mobilizează şi la noi asociaţiile rromilor/ţiganilor să ducă o astfel de campanie??? D