Magazinele de tip Do-it-Yourself şi cele specializate câştigă treptat teren în preferinţele românilor în materie de achiziţie de plăci ceramice, în detrimentul locaţiilor de tip chioşc, potrivit estimărilor Cesarom. În acest moment, ponderea magazinelor de tip Do-it-Yourself în procesul de achiziţie al plăcilor ceramice este de 35%, în timp ce magazinele specializate deţin o cotă de doar 10 procente, iar cele de tip chioşc atrag aproximativ 55% dintre cumpărători.
Estimările Cesarom arată, însă, că în următorii trei ani magazinele de bricolaj vor câştiga aproximativ 40% dintre cumpărători. O creştere semnificativă se va putea observa şi în zona magazinelor specializate, care vor ajunge la un procent de 30%, în timp ce locaţiile de tip chioşc vor reprezenta doar 30%. "Clienţii de plăci ceramice se vor îndrepta, în următorii trei ani, cu precădere către magazine de profil în cadrul cărora pot găsi personal specializat care să îi îndrume în alegerea produselor care li se potrivesc, dar şi o serie de alte servicii precum transportul sau garanţia montajului", a declarat Eduard Măcărescu, director comercial al Cesarom.
Acesta a subliniat, de asemenea, că în următorii trei ani consumul de gresie şi faianţă din zonele rurale va creşte cu aproximativ 4%. Astfel, dacă în acest moment 67% dintre achiziţiile de plăci ceramice sunt efectuate cu precădere în zonele urbane, iar 33% în zonele rurale, în următorii trei ani 63% din consum va fi direcţionat către oraşe, iar 37% către sate.
Perioada următoare va marca, de asemenea, o creştere a amenajărilor cu gresie a teraselor sau a balcoanelor, conform estimărilor celui mai mare producător local de plăci ceramice.
Magazinele de tip Do-it-Yourself şi cele specializate câştigă treptat teren în preferinţele românilor în materie de achiziţie de plăci ceramice, în detrimentul locaţiilor de tip chioşc, potrivit