SC Arcada Company SA din Galaţi a semnat, în urmă cu două zile, un contract cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, pentru reabilitarea şi consolidarea podului şi viaductelor de peste canalul navigabil Cernavodă (zona Dobrogea), DN 22C km 1+978.
Societatea care a câştigat contractul de 9.488.877 euro fără TVA pentru a reabilita Podul de la Cernavodă s-a aflat anul trecut în topul primilor zece constructori cu capital românesc, cu câştiguri brute imense, chiar dacă piaţa construcţiilor a avut o scădere de 17% în acea perioadă. Firma, condusă de Spiru Mantu şi Mihai Humă, este specializată în lucrări de infrastructură (conducte, poduri), precum şi în industrie alimentară (panificaţie).
În 2009, societatea a făcut profit de 66 de milioane de lei, de 2,5 ori mai mult decât în 2008. Arcada Company s-a specializat în ultimii ani în lucrări de reabilitare a căii ferate şi construcţii de poduri. Compania din Galaţi a cumpărat, în 2007, pachetul majoritar al Institutului de Studii şi Proiectări Căi Ferate din Bucureşti (ISPCF) şi ulterior şi-a extins activitatea în acest sector. Arcada Company a construit podul feroviar din Băneasa, peste DN1, şi a reabilitat un segment din calea ferată Bucureşti - Băneasa - Fundulea. La nivel local, ocupă prima poziţie în categoria celor mai profitabile intreprinderi mijlocii (cu cel mult 249 de angajaţi). Este una dintre firmele care a refăcut infrastructura în Vrancea după inundaţiile din iulie şi august 2005.
Cel mai nou contract câştigat de cei de la Arcada Company vizează restaurarea podului pe o lungime de 566 de metri, înlocuirea unor viaducte, consolidarea de rigole, înlocuirea tablierelor din beton, precum şi amplasarea unor sisteme rutiere. Fondurile vor fi alocate în proporţie de 57% de către BERD, iar restul de către Guvernul României.
Conform http://www.vrajitorul.ro, societ