Benone Cracalia este proprietarul a trei Mercedesuri de colecţie. Cele trei Mercedes „Bondar”, aşa cum este cunoscut modelul, au fost fabricate în 1955 şi 1960 şi acum sunt în proces de recondiţionare, proprietarul lor fiind hotărât să le redea strălucirea de altădată.
“Bondarii” zumzăiau pe vremuri pe străzile din România şi din Europa, fiind considerate limuzine de lux după cel de-al doilea război mondial. Vremea lor a apus însă şi puţine modele mai pot fi zărite pe şoselele româneşti. În timp ce alţi şoferi nu au condus niciodată o bijuterie pe patru roţi, Benone Cracalia se poate lăuda că are în garajul său nu mai puţin de trei modele Mercedes 190.
Cunoscut ca Mercedes “Bondar”, modelul a început să fie fabricat după cel de-al doilea război mondial, iar acum este considerat piesă de colecţie.
Bondarii din garajul fostului campion la judo au înscris în cartea tehnică ca ani de fabricaţie 1955 şi 1960.
“Unul l-am achiziţionat în 1992 cu 3000 de dolari de la un tip italian care a vrut să-l ducă din ţară şi n-a reuşit la vremea aceea. Şi două le-am achiziţionat în 2004 de la Bucureşti, de la un domn inginer arhitect, cu 5000 de dolari. Cu unul chiar umbla, am venit eu de la Bucureşti cu el pe roţi. Au fost într-un număr restrâns în ţară şi au venit pentru foştii demnitari, chiar după război. Fiecare are o poveste a ei”, spune Benone Cracalia.
Ating chiar şi 130 de km/h
Două dintre maşini au motoare diesel, de 2000 de cmc., iar cel de-al treilea merge pe benzină. Viteza maximă inscripţionată la bord este de 140 km/h. Proprietarul piteştean povesteşte că este un fan al mărcii Mercedes şi i-a plăcut foarte mult acest model pentru că este “mai plăcut, mai dulce şi are formele mai rotunjite”.
„Bondarul” prinde chiar şi 130 de km/h, o performanţă având în vedere că este o maşină grea, care cântăreşte peste 2,5 tone.
Benone Cra