Organizarea unui astfel de eveniment, în cele mai mici amănunte poate însemna o cheltuială de 30.000 de lei. Criză financiară sau nu, viaţa merge înainte, iar tinerii îşi întemeiază familii.
Sezonul nunţilor este în toi, iar în funcţie de bugetul fiecărei familii, aceastea se orientează în privinţa locaţiei unde se va desfăşura petrecerea şi meniul oferit. Şi asta nu ar fi tot, urmează sonorizarea, pozele, filmarea evenimentului, plus decoraţiuni, eventual artificii.
Restaurant cu stele sau cantină?
Organizarea unei nunţi cu tot ceea ce implică, în funcţie de tradiţie şi opţiuni personale poate ajunge undeva în jurul cifrei 30.000 de lei sau mai mult. În calcul este luat şi numărul de invitaţi, bugetul propus şi eventual variante economice pentru meniul invitaţilor.
În consecinţă, familiile însurăţeilor sunt nevoite să aleagă între o petrecere la un restaurant cu multe stele, o petrecere restrânsă la o cârciumă de cartier sau, ca o ultimă soluţie, închirierea unei săli de mese de la o cantină.
Patronii restaurantelor acceptă ţuica la pachet
Restaurantele hotelurilor, cum ar fi Esplanada, intră în categoria acelor restaurante considerate elitiste. Folclorul local le-a plasat în categoria „de lux“. Cei cu bani îşi pot permite să organizeze nunţi în cele două restaurante, spun tulcenii.
Dacă până nu demult aşa se petreceau lucrurile mai nou şi patronii restaurantelor de lux s-au adaptat cererii.
La restaurantul Esplanada, un meniu variază între 120-200 de lei de persoană, în funcţie de meniul pe care şi-l alege clientul. Decoraţiunile sunt ale restaurantului sau, tot în funcţie de voinţa organizatorilor, se poate apela la o firmă specializată.
„Ne-am adaptat crizei şi noi. Dacă omul vrea să-şi aducă de acasă ţuica, nu-i nimic. Acceptăm şi varianta asta. Meniul şi-l alege fiecare. Dacă unii vor meniuri sofisticate, cu