De câţiva ani, administraţia clujeană e în căutarea brandului oraşului. Se discută, se analizează, se conferienţează, se sondează în direcţia asta, dar mereu pe bani puţini şi cu ideea (proastă, dacă mă întrebaţi pe mine) că “şi noi putem face asta, nu trebuie să plătim profesionişti”. De bună seamă că trebuie plătiţi profesionişti, dar degeaba le-ai explica oamenilor din Primărie asta că tot ei ştiu mai bine ce şi cum.
Într-o astfel de situaţie, vrând-nevrând ajungi să te gândeşti uneori şi tu, simplu cetăţean, ce imagine coezivă i s-ar mai potrivi mai bine oraşului ăsta, care ar fi brandul sub care ar trebui să se dezvolte? Să-i pui pe frunte coroana de oraş universitar, deşi niciuna dintre universităţile lui nu-i în topul celor 500 de universităţi ale lumii? Parcă nu prea merge. Să-l declari centrul medicinii ardelene, când dotările din spitale lasă de dorit şi medicii fac ce fac numai pe bani grei? Ar suna ipocrit. Să mergi pe ideea unui Cluj fotbalistic, acum că ai două echipe de în A? Ai alimenta eternul război local dintre galeriile U şi CFR, care se urăsc de-a dreptul.
Aşa că îţi rămân puţine opţiuni. Una dintre ele, în opinia mea, ar fi aceea de a merge pe ideea de Clujul Verde sau Bio sau Eco, cum vreţi voi să-i ziceţi. E drept, nu avem deocamdată suficienţi metri pătraţi de spaţiu verde pe cap de locuitor, aşa cum prevăd normele europene, dar stăm din ce în ce mai bine la tot ce înseamnă ecologie, mâncare bio, grijă faţă de mediu etc.
Clujenii au fost primii la strâns gunoaie, după cum s-a văzut ieri (dacă amintesc asta, nu înseamnă că sunt şi de acord cu ei ), se fac foarte des târguri de produse bio, au destulă trecere magazinele cu produse ecologice, sunt tot mai mulţi biciclişti în oraş – cum ar veni, mediul propice pentru dezvoltat un astfel de brand ar fi. Unde mai pui că ne ajută şi natura dimprejur, aşa că poţi transforma totul