În campania Fabrica de ideigândul, vă prezentăm poveştile a 20 de firme mici care au rezistat anul acesta crizei. gândul va premia cea mai bună idee de afaceri în baza votului pe care cititorii ziarului îl vor putea exprima de luni, pe site-ul gandul.info.
Umilit de leafa de cercetător, tânărul Cătălin Petcu a început o mică afacere cu comerţ de bulioane. Apoi, prin '98, s-a apucat de chibrituri personalizate acasă, în sufragerie. Astăzi are fabrica lui, clienţi de lux şi câştiguri frumoase
Nu s-ar fi apucat niciodată de chibrituri dacă vecina lui n-ar fi călătorit. Din vacanţele ei afară, mereu se întorcea cu câte o cutie de chibrituri elegantă, colorată, desenată cu numele hotelului. "Ia uite ce chibrituri frumoase am eu!", se lăuda vecinului Cătălin Petcu. Şi aşa, tânărului a început să-i sclipească o idee: "Oare la noi nu s-or face?". Nu se făceau. Era prin '98, iar fostul cercetător Cătălin Petcu trăia din comerţ cu bulioane şi mazăre. Însă chibriturile tot nu-i ieşeau din cap. S-a dus la Hilton, Hotel Bucureşti şi la Intercontinental şi le-a propus să le facă nişte modele personalizate. "Păi ce să fac eu cu ele?", i s-a răspuns. Oamenii nu că nu voiau, dar nu-şi imaginau că pot să-şi facă reclamă aşa. Doar Hiltonul a cerut chibrituri. "Atunci n-aveam nimic, decât ideea. Am desfăcut un chibrit să văd cum e făcut şi cum aş putea face eu tocul şi sertarele. Am găsit un borcan de pastă fosforică, furnizor de beţe din Germania şi ăla a fost începutul", povesteşte Cătălin Petcu.
10 - 15 miliarde de lei vechi, cifră de afaceri
Pe beţe a cheltuit echivalentul a 1.000 de euro astăzi, bani din bulioane. Primul client a fost Hotel Helvetia: "Nici azi nu ştiu cum am vrăjit-o pe doamna de acolo, că a cerut 5.000 de chibrituri cu numele hotelului şi mi-a dat şi banii în avans cu câteva luni, cum ar fi 500 de euro acum. Primii mei bani