O necunoscută pentru foarte mulţi dintre noi, activitatea de mystery shopping sau, mai pe româneşte, cumpărături sub acoperire, este o modalitate de îmbunătăţire a serviciilor oferite de firme. Chiar dacă activitatea de mystery shopping a fost şi ea afectată de criză, în 2009 a scăzut la jumătate (700.000 de euro), până la finele anului se anunţă o revenire spectaculoasă.
Absolvent de Filologie, cu un MBA în management şi certificare internaţională în Customer Experience Management," cel mai nou domeniu legat de servicii şi de atitudine faţă de client", Adrian Barbu, originar din Cluj-Napoca, a trecut de la firme mari, precum Phillip Morris, Kraft Foods, Neoset sau Flanco, unde a deţinut în special funcţia de director comercial, la mystery shopping.
Adrian Barbu conduce compania cu cea mai mare cotă de piaţă în acest domeniu, circa 27-28% în 2009. Shoppers este parte a grupului de firme theCONSULTANTS, format în urma parteneriatului dintre Adrian Barbu, Marian Truşcă şi Cornel Neacşu. Alături de firma specializată în mystery shopping, din grup mai fac parte Salesmen (formare profesională în servicii şi vânzări) şi Powerlink (consultanţă şi formare în leadership).
Shoppers a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 230.000 de euro şi anunţă pentru acest an o creştere de cel puţin 50%. „Deja am depăşit cifra de 230.000 de euro şi credem că o să creştem cu cel puţin 50%, lunile de toamnă pot să egaleze toate celelalte luni" afirmă Adrian Barbu, care adaugă că piaţa de mystery shopping va creşte anul acesta la circa 1 milion de euro, spre deosebire de 2009, când a fost de 700.000 de euro. Criza economică şi-a pus însă amprenta şi pe acest domeniu. În 2008, totalul „cumpărăturilor sub acoperire" au fost de circa 1,5 milioane de euro.
Ce înseamnă mystery shopping? Cât de important este el? Cine poate face şi cât se câştigă din asta? Sunt doar câtev