Mari companii, precum Coca Cola, Colgate, DuPont, IBM, McDonalds, Pepsi sau Ford au avut mari esecuri de-a lungul existentei, esecuri ce au generat situatii de criza.
"Mari esecuri ale unor branduri renumite" a lui Matt Haig aduce cateva studii de caz care arunca o lumina speciala asupra unor produse si branduri celebre.
Esecuri clasice - New Coke
Cu aproape un milliard de unitati vandute zilnic, Coca-Cola este brandul cel mai recunoscut din lume. Cu toate acestea, compania a decis, in 1985, sa stopeze producerea celui mai popular sortiment dintre bauturile ei racoritoare si sa-l inlocuiasca cu New Coke. Coke incepuse sa para vulnerabila, pierdea cota de piata nu doar in fata lui Pepsi, principalul rival, dar chiar si in fata unor bauturi produse tot de Coca-Cola, precum Sprite sau Fanta.
De asemenea, Diet Coke a reprezentat o sabie cu doua taisuri, pentru ca a contribuit la diminuarea pietei pentru cola cu zahar. Dupa ce pierdea deja competitia in privinta gustului, ultimul lucru pe care si l-ar fi permis Coca-Cola ar fi fost sa nu mai ocupe pozitia de lider in vanzari.
Asa ca, printr-un pas care trebuie sa fi fost considerat logic, Coca-Cola a lucrat la o noua formula si, dupa un an, a obtinut New Coke. Zecile de mii de teste de degustare au dovedit ca New Coke avea un gust mai bun decat bautura originala, iar consumatorii o preferau in detrimentul Pepsi-Cola.
Coca-Cola nu putea insa avea pe rafturi, simultan, doua produse aflate in concurenta directa, asa ca a decis sa renunte la Coke originala si a introdus New Coke in locul ei.
Compania a subestimat puterea primului sau brand. Imediat dupa ce a fost anuntata hotararea, populatia a hotarat sa boicoteze noul produs. New Coke a fost introdusa pe 23 aprilie 1985, iar cateva zile mai tarziu a fost oprita productia bauturii originale.