Vânzările cumulate ale primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut cu peste 17% anul trecut, de la 3,56 miliarde lei la 2,95 miliarde lei, potrivit datelor furnizate de companii. Criza economică a afectat industria hotelieră anul trecut, iar multe unităţi au închis o parte din etaje şi au conservat camerele. Totodată, o serie de unităţi mici, mai ales din staţiunile montane, au fost scoase la vânzare. Cu toate acestea, au fost şi companii care au avut afaceri în cr
Vânzările cumulate ale primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut cu peste 17% anul trecut, de la 3,56 miliarde lei la 2,95 miliarde lei, potrivit datelor furnizate de companii.
Criza economică a afectat industria hotelieră anul trecut, iar multe unităţi au închis o parte din etaje şi au conservat camerele. Totodată, o serie de unităţi mici, mai ales din staţiunile montane, au fost scoase la vânzare.
Cu toate acestea, au fost şi companii care au avut afaceri în creştere anul trecut. Astfel, patru din primele zece companii hoteliere au înregistrat creşteri anul trecut.
Pe primul loc în top se situează, la fel ca în 2008, Societatea Companiilor Hoteliere Grand, care administrează hotelul de cinci stele Marriott din Capitală. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de 109,3 milioane lei, în scădere cu 21,7%.
Sind România, societatea hotelieră a confederaţiilor sindicale, care deţine 15.500 de locuri de cazare în 24 de hoteluri şi 25 de vile, a urcat o poziţie, până pe locul 2. Societea a înregistrat o creştere cu 4,3% a afacerilor, până la aproape 109 milioane lei.
Afaceri mai mari a avut şi Ana Hotels, companie controlată de George Copos, ceea ce i-a permis să urce de pe locul 5 pe 3. Firma a avut în 2009 vânzări de 107,4 milioane de lei, cu 15,6% mai mari decât cu un an în urmă.
Bucureşti Turism, firma care deţine hotelul Ra