Toţi furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a publica pe paginile proprii de internet şi de a include în contractele încheiate cu clienţii şi în condiţiile generale de furnizare a serviciului un set relevant de indicatori şi parametri aferenţi calităţii serviciului de acces la internet.
De asemenea, furnizorii vor fi obligaţi să publice pe paginile proprii de internet informaţii cu privire la procedura de măsurare a acestora, potrivit unui proiect elaborat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
Furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligaţia publicării parametrilor de calitate administrativi precum: termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet;termenul de remediere a deranjamentelor;frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului;frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente;frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării;termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor.
Măsurarea acestor parametri presupune ca furnizorii să înregistreze toate evenimentele corespunzătoare parametrilor respectivi şi să întocmească o statistică la sfârşitul perioadei de raportare.
Totodată, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica şi parametrii de calitate tehnici precum: viteza de transfer a datelor;întârzierea de transfer;variaţia întârzierii de transfer;rata pierderii de pachete.
Aceştia vor realiza, administra şi pune la dispoziţia utilizatorilor o aplicaţie proprie care să măsoare şi să evalueze, în timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet.
Decizia se va aplica serviciilor de acces la internet, furnizate prin intermediul reţelelor publice fixe sau mobile de comunicaţii electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet: accesul prin tehnologii prin fir în bandă îngustă (pri