„Ceea ce s-a întâmplat cu Ispas şi cu Zarafu reprezintă un caz foarte grav şi care scoate la lumină o dată cu tragicul eveniment foarte multe aspecte ilegale"
Dacă autorităţile îşi vor declina competenţele, Dorel Constantin Onaca, fostul preşedinte al Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), spune că se va implica în căutarea celor doi scafandri dispăruţi în urmă cu două săptămâni, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas. Jorj Unciuleanu, patronul societăţii comerciale Hunter's Company SRL, firmă pentru care cei doi lucrau, spune că zilele trecute a fost făcută o scanare a zonei în care au pierit scafandrii, iar datele vor fi prelucrate în perioada imediat următoare. Iulian Olaru, fostul lider al Sindicatului din cadrul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, spune că şalupa de pe care Zarafu şi Ispas au coborât în mare a plecat din port nu pentru faptul că Jorj Unciuleanu a închiriat nava ci pentru că, imediat după scufundarea cargoului Medy, agenţia a fost solicitată să efectueze inspecţii periodice ale zonei.
„Inspecţia din seara zilei de 9 septembrie (n.r. când au pierit scafandrii Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas) a fost ordonată de Autoritatea Navală Română, conform procedurilor.
Nimic ilegal până aici, scopul era corect. Însă, nimeni n-a ştiut că la bordul navei se află Unciuleanu, echipamente de scufundare şi scafandri", ne-a mai declarat Iulian Olaru, fostul şef al sindicatului ARSVOM. Acesta continuă susţinând că îi este greu să creadă că autorităţile nu ştiau de faptul că scafandrii lui Jorj Unciuleanu urmau să coboare către epava cargoului turcesc Medy în acea zi. „Cei care fac parte din echipele de căutare spun că nu sunt lăsaţi că coboare la epavă să-şi scoată colegii. Este imposibil ca autorităţile statului să ascundă nişte mârşăvii, să nu le permită oamenilor să-şi ia morţii de acolo. Mai mult decât