Extinderea afacerii la nivel international este un vis al multor antreprenori, insa, din pacate, putini dintre ei reusesc sa il indeplineasca. Motivul este acela ca foarte multi dintre ei uita sa treaca peste anumiti pasi inainte de a lua o astfel de decizie.
Inainte de a gandi sa iti extinzi afacerea la nivel mondial trebuie sa examinezi modul cum functioneaza ea pe plan intern. Ai facut cu afacerea ta tot ce se putea face in propria tara? Daca raspunsul este un rasunator "Da!", atunci esti gata pentru a face in asa fel incat sa gusti din succesul afacerii tale la nivel international.
Iata cateva sfaturi in aceste sens, prezentate de Open Forum.
1. Priveste in oglinda succesul afacerii pe piata interna. Astfel, poti fi realist in ceea ce priveste acest lucru. Mai mult decat probabil, succesul "de acasa" provine din faptul ca ai facut o treaba buna in ceea ce priveste extinderea. Oamenii stiu unde sa te gaseasca, stiu calitatea produsului sau serviciului pe care il oferi, cumparandu-l in mod repetat.
Acum este momentul sa iei ca model aceasta activitate si pe piata externa. Apropie-te de o piata straina pe care este usor sa intri. Este extrem de util sa intri pe una in care localnicii vorbesc limba ta. Dupa ce ai facut acest prim pas si ai vazut ca ai reusit acolo, poti alege si alte piete. In cele din urma, veti obtine acelasi nivel de succes ca afacerea de la nivel local.
2. Mareste numarul de angajati, daca e nevoie. Multi dintre noi ne dam seama ca oamenii fac dintr-o afacere un succes si nu invers. Totusi, nu toti angajatii stiu cum sa extinda o afacere la nivel international. Poate chiar nici tu - fondatorul, presedintele sau CEO-ul - nu stii nimic despre aceasta cale noua de crestere a afacerii tale.
Incepe prin adaptarea aptitudinilor, intereselor si resurselor pe care le-ai folosit deja