Peter Debreceny recomandă ca relaţiile publice să nu fie confundate în totalitate cu publicitatea, pentru că este nevoie şi de o capacitate de a şti să recomanzi strategii inteligente şi să stabileşti relaţii tot timpul cu cei din jur.
Aveţi o experienţă de peste 30 de ani în comunicare. Cum aţi rezuma această carieră?
Am fost norocos să lucrez în domeniul relaţiilor publice în multe ţări şi am putut experimenta diferite părţi ale comunicării în companiile în care mi-am desfăşurat activitatea. Oricum, domeniul comunicării a suferit schimbări radicale, mai ales în ultimii zece ani, datorită noilor tehnologii. Au apărut site-urile, comunicarea în doi paşi. Prin urmare, cariera mea a fost nevoită să sufere modificări.
Primul job al dumneavoastră a fost în relaţii publice?
Nu. Primul meu loc de muncă a fost în domeniul jurnalismului. Am fost reporter atât pentru radio, cât şi pentru televiziune.
Care dintre fostele locuri de muncă a avut cea mai mare influenţă asupra dumneavoastră?
Dacă mă refer la jobul care a avut cea mai semnificativă influenţă asupra perspectivei mele în domeniul comunicării, mă gândesc la anii '80, când mă ocupam de comunicare şi marketing pentru o bancă de investiţii din Noua Zeelandă. Această companie s-a extins destul de repede în foarte multe ţări şi a devenit de mare succes.
Există vreun lucru în carieră pe care nu l-aţi făcut?
Da. Sunt foarte multe oportunităţi în acest domeniu. Sunt lucruri pe care le descoperi şi le vezi, dar nu ai timp pentru a le face. În cazul meu, ceea ce nu am făcut, dar mi-ar fi plăcut, este să lucrez pentru o mare, organizaţie, un brand mare cunoscut pe plan mondial, precum Johnson&Johnson, Coca Cola sau ceva de mărimea acestora.
Pentru că vorbiţi de mari organizaţii, pentru care dintre ele credeţi că este cel mai greu să lucrezi ca specialist în relaţii