Sorana Savu: Comunicarea e legată tot mai tare de business şi de evoluţia sa, aşa cum este şi normal
Numărul companiilor care au alocat bugete pentru PR şi al celor care au externalizat aceste servicii a scăzut
Anul acesta, bugetele de PR ale companiilor au fost strâns legate de cifrele de afaceri pe care companiile le-au avut, prin urmare, ţinând cont de contextul economic actual, numărul companiilor care au alocat bugete pentru relaţii publice a scăzut, după cum şi numărul celor care au decis să îşi externalizeze serviciile de PR a fost în declin, potrivit unui studiu realizat de Clubul Companiilor de Relaţii Publice în colaborare cu compania Daedalus Consulting.
Astfel, dintre companiile care au alocat bugete de PR, 41% şi-au menţinut bugetele la nivelul lui 2009, 16% le-au mărit, în timp ce 42.6% au declarat că bugetele s-au redus. Majoritatea companiilor care au declarat că au redus bugetele de PR au fost companii mici.
În 2011, un sfert din companii vor majora bugetele
Pentru 2011, 54.8% dintre companii au menţionat că bugetele vor rămâne constante, 24.7% au declarat că vor creşte şi numai 20.5% că vor scădea.
"Studiul confirmă faptul că pe timp de criză clienţii au abordat PR-ul cu maturitate. Da, au fost companii care au decis să-şi internalizeze serviciile, dar în general este vorba despre companii mici. Şi evident că bugetele au fost afectate într-o anumită măsură, era firesc să se întâmple asta. În acelaşi timp însă, bugete de marketing s-au redirecţionat către PR odată cu creşterea cererii de PR de brand. Interesant este faptul că percepţia companiilor despre serviciile de PR s-a schimbat şi asta am simţit şi noi în practică. Implicarea mai mare a top managementului în procesul decizional, tipurile de servicii solicitate, ponderea consultanţei ne arată că PR-ul este în acest moment un instrument de