Piaţa ar fi crescut uşor în prima parte a anului, însă ultimele 4 luni vor fi definitorii
Jucătorii de pe această piaţă s-au împărţit în optimişti şi pesimişti
RODSA: 2009 a surprins pe toată lumea, erau obişnuiţi cu creşteri de la an la an
Piaţa de vânzări directe sau network marketing, cum mai este cunoscută, a fost afectată în 2009, iar pentru acest an previziunile sunt împărţite, jucătorii împărţindu-se în două tabere, a optimiştilor şi a pesimiştilor, ceea ce face imposibilă o predicţie cât mai aproape de adevăr a evoluţiei din acest an. "2009 a fost un an de nepregătire tactică. Cu toţii au fost surprinşi de scăderea pieţei, deoarece erau obişnuiţi cu creşteri de la an la an. Acum o parte din aceştia nu ştiu ce să mai creadă şi sunt mai pesimişti. Dar avem şi companii care sunt optimiste şi pe bună dreptate, pentru că au arătat până acum un avans al cifrei de afaceri, un exemplu este Life Care, care are o creştere de 40% în prima parte a acestui an", a declarat, într-o conferinţă de presă, Cristian Oneţiu, director executiv al Asociaţiei de Vânzări Directe din România (RODSA), care este şi unul din cei doi fondatori ai Life Care.
Potrivit acestuia, din cauza incertitudinii din rândul companiilor care administrează aceste afaceri, este greu de spus care va fi nivelul atins de piaţă la finele acestui an. "Până în prezent, din ce au comunicat companiile din această industrie, piaţa ar fi crescut uşor în prima parte a acestui an, faţă de intervalul similar de anul trecut. Dar cu toţii aşteptăm ultimele luni din acest an pentru a vedea care este situaţia pieţei. Şi în cazul nostru, ca şi în cel al canalelor clasice de vânzări, ultimul trimestru este cel care aduce cele mai bune rezultate. Adevărata luptă se va duce în această perioadă", a mai spus Oneţiu.
În 2009, piaţa a scăzut cu 11%, pentru 2010 biectivul este revenirea l