Cei mai mari furnizorii de internet din Romania, care detin impreuna circa 94% din totalul pietei de internet, vor fi obligati sa realizeze, sa administreze si sa ofere clientilor pana la 1 aprilie 2011 aplicatii proprii care sa masoare in timp real indicatori tehnici precum viteza de transfer a datelor, potrivit unui proiect de decizie suspus dezbaterii publice luni de autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). De asemenea, toti furnizorii de internet vor fi obligati sa posteze pe paginile proprii de internet si in contracte parametri de calitate, inclusiv frecventa reclamatiilor pentru serviciile prestate.
Conform proiectului de decizie, furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligatia publicarii parametrilor de calitate administrativi precum:
termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet;termenul de remediere a deranjamentelor;frecventa reclamatiilor utilizatorului;frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente;frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii;termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor.
Masurarea acestor parametri presupune ca furnizorii sa inregistreze toate evenimentele corespunzatoare parametrilor respectivi si sa intocmeasca o statistica la sfarsitul perioadei de raportare.
Furnizorii de internet si ANCOM ar urma sa ofere aplicatii online prin care sa se verifice calitatea serviciilor de internet
Proiectul mai aminteste ca furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica si parametrii de calitate tehnici precum:
viteza de transfer a datelor;intarzierea de transfer;variatia intarzierii de transfer;rata pierderii de pachete.
si ca "vor realiza, administra si pune la dispozitia utilizatorilor o aplicatie proprie care sa masoare si sa evalueze, in timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet".
@N_