Criza economica a avut un anume impact asupra filialei locale a Philips, insa Romania nu a fost singura tara din Europa Centrala si de Est care a „suferit”, potrivit Ilonei Ciausoiu, country manager Philips Romania.
Iluminatul a fost afectat de sectorul imobiliar si declinul constructiilor, iar sectorul medical de stagnarea achizitiilor publice. In ceea ce priveste produsele de folosinta indelungata, scaderea puterii de cumparare a consumatorului a fost principalul factor de influenta negativa.
In al doilea semestru al anului 2010, Philips a raportat valoarea indicelui EBITDA la 527 milioane euro pe plan global, iar vanzarile la 6,2 miliarde euro.
Vanzarile comparate au crescut cu 12%, urmate de o crestere similara, de doua cifre, in zona de produse de iluminat si consumer lifestyle.
Pe pietele emergente, vanzarile s-au marit cu 29%, cifra care reprezinta acum aproximativ o treime din vanzarile grupului.
„In Romania, pe primele trei trimestre din 2010, am inregistrat cresteri care au variat intre 6 si 12%, in functie de sector, fata de anul precedent. Suntem un jucator important pe piata de consumer electronics”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Ilona Ciausoiu (foto), sefa Philips pe plan local.
La sfarsitul anului trecut, Philips detinea pozitia de lider local in piata aparatelor pentru prepararea hranei, cat si in piata produselor de ingrijire personala pentru barbati, dupa cum afirma managerul pe Romania. In sectorul business to business (B2B), Philips este unul dintre cei mai mari jucatori in sectorul cardiovascular si in sectorul de iluminat prin tehnologia LED.
Portofoliul de clienti directi al companiei a ramas neschimbat in proportie de 90%, insa cel de clienti indirecti a suferit modificari majore ca urmare a crizei si a lipsei acute de lichiditati. In contextul economic actual, compania a ince