Profesionistul care se ocupă cu intermedierea tranzacţiilor de vânzare/cumpărare de imobile trebuie să fie, în primul rând, un bun negociator.
Lucrul constant cu oamenii şi nevoia de a finaliza tranzacţiile care aduc bonificaţii la salariu fac ca profilul agentului imobiliar să fie complex, cu atât mai mult în această perioadă când solicitările nu sunt la fel de numeroase faţă de anii trecuţi. „Dacă în urmă cu cinci ani, clienţii erau cei care ne solicitau serviciile, acum noi suntem cei care îi căutăm pentru a avea activitate. Pentru asta este nevoie de abilităţi de vânzător, negociator şi iniţiator", ne mărturiseşte Ion Crăciun, agent imobiliar de opt ani.
Mai mult, Sorin Dimitriu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Şcolii Române de Afaceri a Camerelor de Comerţ şi Industrie filiala Bucureşti (SRAFB), consideră că un agent imobiliar trebuie să dovedească entuziasm, dinamism, rezistenţă la efort şi stres, iniţiativă, atitudine pozitivă faţă de munca pe care o depune, empatie, cât şi să aibă abilitatea de a negocia un contract şi de a relaţiona cu alţi oameni.
Curs de calificare
Pentru a dezvolta aceste abilităţi, este recomandat urmarea unui curs de calificare de agent imobiliar. Costul calificării este între 300 şi 700 de lei, preţ determinat de şcoala care oferă cursul, perioada pe care se întind cursurile, cât şi modul de examinare. „Cursul este structurat pe patru module, respectiv: marketing şi management imobiliar, legislaţie imobiliară, tranzacţie imobiliară şi comunicare şi negociere imobiliară", completează Sorin Dimitriu.
Îndatoririle unui broker imobiliar, în primul rând, sunt de a intermedia contractele clienţilor. „Agentul se ocupă de intermedierea tranzacţiilor de vânzare/cumpărare de bunuri imobile, închirieri, consilierea clienţilor, negocierea preţurilor şi elaborarea tuturor formalităţilor pentru contra