Facturile de utilităţi pot fi plătite fără a mai sta la coadă la ghişeele furnizorilor de telefonie sau energie electrică. Cum alegi însă serviciul bancar de plată care ţi se potriveşte cel mai bine? Modalităţile cele mai utilizate de plată a utilităţilor sunt cele de Internet Banking, debit direct sau prin intermediul ATM-urilor. Sunt şi bănci prin care plata se poate face telefonic. Costurile percepute pentru aceste servicii sunt destul de reduse, în unele cazuri, chiar z
Facturile de utilităţi pot fi plătite fără a mai sta la coadă la ghişeele furnizorilor de telefonie sau energie electrică. Cum alegi însă serviciul bancar de plată care ţi se potriveşte cel mai bine?
Modalităţile cele mai utilizate de plată a utilităţilor sunt cele de Internet Banking, debit direct sau prin intermediul ATM-urilor. Sunt şi bănci prin care plata se poate face telefonic. Costurile percepute pentru aceste servicii sunt destul de reduse, în unele cazuri, chiar zero.
Plata prin debit direct intrabancar, spre exemplu, presupune ca clientul să aibă deschis un cont curent la o bancă comercială. Deţinătorul contului semnează o convenţie de Direct Debit cu unitatea bancară, indicând parametrii de efectuare a plăţilor: contul din care se face plata, plafonul maxim de plată, durata de valabilitate a convenţiei, datele de facturare etc. În baza convenţiei semnate, care implică acordul clientului pentru această plată, contul este debitat automat, cu valoarea facturii, la intervalul de timp stabilit în convenţie.
Această modalitate de plată are în general costuri mici. La Alpha Bank, spre exemplu, pentru facturile Romtelecom şi Cosmote achitate prin Direct Debit Intrabancar, costul este de un leu pentru o tranzacţie efectuată. La ING, dacă plăţile către furnizori se fac în conturi ING, comisionul este 0%, iar dacă plata se face într-un alt cont decât ING, comisionul est