Măicuţele şi-au făcut blog ca să atragă turiştii la mănăstirea lor, făcându-le concurenţă metodelor de promovare ale autorităţilor judeţene. Măicuţele de la Mănăstirea Naşterii Maicii Domnului din staţiunea Băile Hercualne au găsit o metodă inedită de promovare a turismului: printr-un blog.
Acestea le fac concurenţă chiar şi oficialilor de la Consiliul Judeţean. Măicuţele oferă pentru cazare 20 de locuri, la 50 de lei patul şi, în plus, mănăstirea este dotată cu un bazin cu apă sulfuroasă, care are efect benefic asupra celor care vor să se cazeze. Amplasamentul mănăstirii este un plus pentru călugăriţe.
„Ne acomodăm traiului cotidian, nu ne putem plânge de sărăcie”, spune stareţa mănăstirii, Teofana Kalai. „Mănăstirea dispune de spaţii de cazare şi un bazin cu apă termală pentru tratament, dar nu prea avem clienţi, pentru că este nou deschisă, de vreo zece ani. Avem şi un blog pentru promovare, dar clienţii o ocolesc, pentru că nu avem wireless şi televizor”, adaugă maica stareţă, care spune că din banii obţinuţi pe cazare, sumă pe care nu are voie să o dezvăluie, se autogospodăreşte mănăstirea.
Dublă promovare
În ceea ce îi priveşte pe oficialii de la Consiliul Judeţean Caraş-Severin, metodele de promovare sunt cele tradiţionale: site, pliante sau ghid turistic în variantă electronică. „Site-ul nostru este în trei limbi, astfel încât şi turiştii străini să poată citi ce găsesc interesant în judeţ”, spune directorul Direcţiei de Patrimoniu al forului judeţean, Ianăş Roşeţi. „În plus, mănăstirile ocupă un loc aparte şi sunt incluse pe site, la o secţiune diferită: turismul cultural religios”, adaugă directorul direcţiei.
„Folosim metodele tradiţionale de promovare. Nu deţinem un blog, dar avem site”, Ianăş Roşeţi, director DADPP Caraş-Severin