Ministerul Transporturilor se pregăteşte să emită un nou ordin, prin care să reglementeze strict activitatea şcolilor de şoferi şi să elimine „portiţele“ prin care unii ocoleau legislaţia în vigoare.
Încă de pe vremea lui Radu Berceanu, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a pregătit un proiect de ordin prin care să reglementeze strict activitatea şcolilor de şoferi. Una dintre prevederile viitorului act normativ interzice cu desăvârşire aşa-numitele „şcoli de apartament“, menţionând fără echivoc că „şcoala de conducători auto nu poate funcţiona în spaţii destinate prin construcţie iniţială locuirii, situate în blocuri cu mai multe etaje; se exceptează spaţiile situate la parterul sau mezaninul acestora, care prin construcţia iniţială au destinaţie comercială“.
Instruirea pentru permis, eliminată din licee
Altă prevedere, care a născut deja controverse încă dinainte de a fi aprobată, se referă la instruirea elevilor şi studenţilor din unităţile de învăţământ. Practic, unităţilor de învăţământ de stat şi particulare li se restrânge dreptul de şcolarizare pentru obţinerea permiselor de conducere. În prezent, pentru a nu face concurenţă şcolilor private, unităţile de învăţământ pot să-şi şcolarizeze doar elevii proprii pentru obţinerea permisului. Baza materială existând, preţul şcolarizării este ceva mai mic decât la şcolile de şoferi.
Ministerul Transporturilor vrea să restrângă până la eliminare numărul elevilor care să urmeze şcoala de şoferi chiar la liceul unde învaţă. Prin ordinul pe care îl pregăteşte, vor putea să facă şcoala de şoferi în cadrul liceului numai elevii de la profilul mecanic, celorlalţi rămânându-le numai opţiunea de a urma o şcoală de şoferi privată.
„Este cea mai mare discriminare posibilă care se face elevilor, nepermiţându-le să urmeze cursurile şcolii de şoferi cu profesorii de la lic