Reţeaua de socializare MySpace, care are peste 100 de milioane de utilizatori în lume, este unul dintre principalii beneficiari de pe urma apariţiei controversatului film despre Facebook, reţeaua de socializare concurentă, "The social network" (Reţeaua socială), scrie cotidianul britanic Financial Times. Studiourile de film Sony, care au produs filmul, plătesc MySpace pentru a promova pelicula pe site-ul reţelei de socializare.
Astfel, pe pagina de start MySpace se gasesc afişe şi clipuri în format HD cu noul film. Reprezentanţii MySpace nu au dat detalii cu privire la încasările pe de urma acestei campanii de promovare.
"The Social Network", care va avea vineri lansarea oficială în SUA, îl prezintă pe fondatorul Facebook Mark Zuckerberg ca pe o persoană arogantă, nesociabilă, dispusă să-şi sacrifice prietenii pentru a-şi construi compania. Tocmai din această cauză, relaţiile dintre Sony şi Facebook s-au deteriorat pe măsură ce se apropia data lansării filmului. Aaron Sorkin, scenaristul filmului, spune că "The Social Network" nu a fost creat ca un atac ca adresa lui Zuckerberg. "Vreau să fiu corect faţă de acest tânăr, pe care nu-l cunosc, care nu mi-a făcut nimic. Nu merită să primească un pumn în faţă", a declarat Sorkin.
Facebook este în prezent cea mai mare reţea de socializare din lume, cu peste 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial. Dintre aceştia 1,64 de milioane sunt în România. Compania a fost estimată luna trecută la 33,7 miliarde de dolari, potrivit preţurilor la care s-au efectuat mai multe tranzacţii.
Reţeaua de socializare s-a distanţat de film, pe care l-a caracterizat drept o pură ficţiune. Sony şi-a apărat însă pelicula, argumentând că scenariul "este rezultatul unei cercetări îndelungate, bazate pe interviuri cu multe persoane care apar ca personaje în film". "Chiar dacă Facebook urăşte filmul, nu ştiu cât de dăun