Aventura Twitter, una dintre cele mai mari platforme de micro-blogging pe piaţa de publicitate, s-a dovedit a nu fi atât de profitabilă pentru marile companii, relatează cotidianul american The Wall Street Journal.
De la lansarea produsului propriu de publicitate din luna aprilie, Twitter a atras reclame de la peste 30 de mari companii, de la Coca-Cola şi Virgin America la Starbucks, renumitul producător de cafea. Cu toate acestea însă, multe dintre aceste nume mari susţin că publicitatea pe Twitter rămâne un experiment. Spre exemplu, unele companii precum Pespi, care au testat gratuit produsul Twitter de publicitate, nu l-au mai folosit a doua oară. Reprezentanţii companiilor au declarat că nu exclud alocarea de bugete pentru publicitatea pe reţeaua de socializare, însă susţin că reclamele pe Twitter sunt un produs nou despre care trebuie momentan să "înveţe cum funcţionează".
Twitter are propria platformă de advertising numită "Promoted Tweets", prin care companiile plătesc pentru ca produsele lor să apară printre primele rezultate atunci când utilizatorii caută diferite cuvinte cheie pe reţeaua de socializare. Potrivit companiei de cercetare comScore, luna trecută au avut loc peste 130 de milioane de căutări pe platforma de micro-blogging. Compania va introduce curând un nou produs de publicitate prin care utilizatorii vor putea vedea reclame în funcţie de conţinutul mesajelor lor pe reţeaua de socializare. În prezent, Twitter vinde reclame prin "Promoted Tweets" pentru companii care alocă bugete de cel puţin 100.000 de dolari.
Reprezentanţii companiilor susţin că doresc mai multe opţiuni pentru selectarea celor care să le vadă reclamele şi analize mai bune asupra impactului acestora. Ei s-au întrebat dacă utilizatorii sunt atenţi la reclamele de pe reţele sociale. Unii văd mai utile metodele tradiţionale de a-şi promova produsele, acela de a-ş