Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) SA a transmis societăţii maghiare VEGYEPSZER ZRT Budapesta un ultimatum de reziliere a contractului de reabilitare a Drumului European 79 (DN 66).
Reprezentanţii statului au dat un ultimatum privind rezilierea contractului ungurilor care au câştigat licitaţia de reabilitare a Drumului Naţional 66, pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a decis ca până pe 30 septembrie, maghiarii de la VEGYEPSZER ZRT Budapesta să vină cu o propunere concretă în privinţa modului în care va fi dusă la bun sfârşit lucrarea ce trenează de la sfârşitul anului 2007, când a fost dat startul modernizării Drumului European 79, Rovinari - Bumbeşti Jiu. Constructorul nu numai că nu a reabilitat decât aproximativ 5% din şosea, dar nu a fost în stare să găsească altă firmă către care să fie cesionat contractul de modernizare a unui drum vital, care face cea mai rapidă legătură între Oltenia şi Ardeal.
Termene, păsuiri şi bunăvoinţă pentru o bătaie de joc
VEGYEPSZER nu a realizat aproape nimic din ceea ce prevede caietul de sarcini, decât intervenţii în zona podurilor, plombări de gropi şi conservări de lucrări, în perioada sezonului rece. Pentru aceste activităţi, maghiarii au beneficiat de plăţi care au depăşit patru milioane de euro, dar şi de înţelegere din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care nu a dat dovadă de fermitate faţă de un constructor ce nu şi-a respectat înţelegerea pe care a încheiat-o cu statul român, la sfârşitul anului 2007, când au debutat lucrările. Acestea ar fi trebuit finalizate în luna august 2009. Nu a fost să fie astfel, întrucât şefii VEGYEPSZER ZRT Budapesta au reuşit să-i convingă pe reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale că