Toti angajatorii trebuie sa organizeze "unul sau mai multe servicii interne" sau sa apeleze la un serviciu extern care sa desfasoare activitati de "securitate si sanatate in munca", potrivit unei Hotarari de Guvern publicata luni, 27 septembrie in Monitorul Oficial. In cazul firmelor mici, cu maximum 49 de angajati, angajatorii pot sa "efectueze" si singuri activitatile mentionate insa pentru aceasta trebuie sa urmeze "cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore.
Hotararea Guvernului Romaniei nr. 955/08.09.2010 publicata in Monitorul Oficial nr.0661 din 27 Septembrie 2010 face "ordine" in activitatile de prevenire si securitate in munca. Consultantul fiscal Adrian Benta a sintetizat cele mai importante prevederi:
pentru societatile ce au pana la 9 salariati, angajatorul poate efectua singur activitatea de protectie si securitatea muncii. Conditia este ca aceasta persoana sa fie autorizata prin urmarea unui curs de specialitate de 40 ore. Societatea nu trebuie sa aiba ca obiect de activitate unul cu risc ridicat de inbolnavire sau accident (chimic, extractiv, paza si ordine)pentru societatile cu salariati de la 10 la 49 de persoane, angajatorul poate efectua singur activitatea de prevenire si protectia muncii, respectand conditiile de mai sus, la care se adauga cateva suplimentare, cum ar fi identificarea punctula a riscurilor de accident.pentru angajatorii cu mai mult de 50 de salariati trebuie stabilita cel putin o persoana responsabila cu securitatea in munca, autorizata conform procedurilor stabilite tot de acest act normativ.
Daca angajatorul nu detine pregatirea mentionata sau nu doreste angajarea unei persoane cu astfel de atributii are obligatia sa apeleze la serviciile unui tert, arata analiza consultantului citat.
Actul normativ detaliaza conditiile