După o evaluare care a avut loc în perioada iulie-august, Aeroportul Henri Coandă a primit certificatul de aeroport internaţional. Acum îndeplineşte condiţiile legislaţiei în domeniu în vederea aderării României la spaţiul Schengen.
Certificarea ca aeroport internaţional este o cerinţă obligatorie pentru aderarea la spaţiul Schengen şi pentru a putea opera zboruri în statele non-Schengen. Astfel, aeroportul a fost evaluat, în perioada iulie-august, de către o comisie numită printr-un ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, care a verificat dacă îndeplineşte cerinţele necesare, a anunţat, ieri, CNAB.
Din comisie au făcut parte reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministerului Sănătăţii. Potrivit raportului comisiei de evaluare, actuala configuraţie a terminalelor Aeroportului Henri Coandă, îndeplineşte toate condiţiile de certificare ca aeroport internaţional, precizând că AIHCB asigură "un nivel optim al facilităţilor şi serviciilor necesare pentru o procesare rapidă a pasagerilor, echipajelor aeronavelor, bagajelor, mărfii şi poştei".
După finalizarea lucrărilor de extindere a sălii de îmbarcare, care va introduce modificări semnificative în actuala configuraţie, prin creşterea capacităţii de procesare a pasagerilor la şase milioane de pasageri anual şi a gamei de servicii oferite, administratorul aeroportului va solicita reevaluarea în scopul verificării îndeplinirii condiţiilor de certificare ca aeroport internaţional, în noua configuraţie.
Şi Aeroportul Băneasa va fi supus unei evaluări asemănătoare, pentru a primi certificatul de aerogară internaţională, după câteva investiţii la terminalul de pasageri.
"În ceea ce priveşte Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu au fost i