Alexandru Mina, director de publicitate şi comunicare al Panasonic România, spune că momentan nu sunt estimări de vânzări pentru camera 3D pentru că este o piaţă complet nouă
Panasonic, producătorul nipon de echipamente electronice, electrocasnice şi IT, a obţinut afaceri de 23,1 milioane de euro în primul semestru al anului, în creştere cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Mediafax.
Creşterea s-a datorat în principal vânzărilor mari de televizoare. "Cred că această creştere a intervenit după ce Guvernul a anunţat majorarea TVA, iar consumatorii au făcut cumpărături pentru a evita această măsură. De asemenea, cred că şi Campionatul Mondial de Fotbal din această vară a influenţat cumpărătorii", a declarat Ştefan Ichim, directorul Panasonic România. Televizoarele reprezintă 75% din totalul vânzărilor companiei, fiind urmate de camerele foto şi video, cu 10%.
În primul semestru al anului fiscal precedent, vânzările au reprezentat 40% din totalul de 55 milioane de euro înregistrat la nivelul întregului an, respectiv 22 milioane de euro, a precizat Ichim. Pentru întregul an fiscal, care se va încheia pe 31 martie 2011, compania nu are stabilit încă un obiectiv financiar.
Panasonic România a deschis ieri un nou magazin de retail, administrat de firma T&T Consulting, cu o suprafaţă de 70 de metri pătraţi, investiţia ridicându-se la 100.000 de euro. "Deocamdată, avem două astfel de magazine în România, unul fiind amplasat la Oradea, urmând ca acest lanţ să numere 10 magazine, următoarele urmând să fie deschise în doi ani", a subliniat directorul general al Panasonic România. În noul magazin, vânzările anuale sunt estimate la 800.000-1.000.000 euro. T&T Consulting este dealer Panasonic şi acoperă sud-estul României, având deschise deja două magazine, în Focşani şi Bacău, şi o reţea de 100 de parteneri.
"În 2010 vom înre