Furnizorii de astfel de servicii vor fi obligaţi prin contract, să furnizeze servicii de calitate
Autoritatea vrea să oblige firmele să publice pe site cât de des îi reclamă utilizatorii şi cum rezolvă plângerile
Firmele de internet vor fi obligate să publice parametrii de calitate, pe site-urile proprii şi în contractele cu clienţii, potrivit unui proiect de decizie al Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii (ANCOM).
Astfel, conform proiectului de decizie lansat, ieri, spre consultare publică de către ANCOM, "toţi furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a publica pe paginile proprii de internet şi de a include în contractele încheiate cu utilizatorii finali şi în condiţiile generale de furnizare a serviciului un set relevant de indicatori şi parametri aferenţi calităţii serviciului de acces la internet şi de a publica pe paginile proprii de internet informaţii cu privire la procedura de măsurare a acestora".
Proiectul prevede că firmele care furnizează servicii de acces la internet vor avea obligaţia publicării parametrilor de calitate administrativi precum termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului, a celor referitoare la deranjamente şi privind corectitudinea facturării, precum şi termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor.
Măsurarea acestor parametri presupune ca furnizorii să înregistreze toate evenimentele corespunzătoare parametrilor respectivi şi să întocmească o statistică la sfârşitul perioadei de raportare. Totodată, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica şi parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, întârzierea de transfer, variaţia întârzierii de transfer şi rata pierderii de pachete.
Furnizorii de servicii de