Grupul FCC Construction, cel mai mare constructor spaniol, care este prezent pe piata locala prin intermediul FCC Constructii, o companie cu afaceri anuale de 120 de milioane de euro, apreciaza ca Romania nu duce lipsa de proiecte de infrastructura rutiera, ci de finantare.
“Exista suficiente proiecte de infrastructura, dar este nevoie de finantare. Autoritatile locale trebuie sa gaseasca o solutie pentru asigurarea banilor necesari executarii proiectelor, pentru ca investiile in infrastructura nu fac altceva decat sa se multiplice in economia reala, ceea ce ar fi un lucru foarte bun pentru Romania”, spune Sebastien Picaut, directorul general al FCC Constructii Romania, subsidiara locala a grupului spaniol.
Printre solutiile pe care le au la indemana autoritatile locale pentru operarea de investitii in infrastructura se numara atragerea de fonduri europene. In perioada 2007 – 2013, Romania beneficiaza de fonduri europene in valoare de 4,56 de miliarde de euro, prin intermediul Programului Operational Sectorial Transport (POST).
“Este evident ca Romania trebuie sa absoarba cat mai repede si cat mai mult din fondurile europene pe care le are la dispozitie, pentru ca doar asa va putea sa-si dezvolte infrastructura”, adauga Picaut
Pana in prezent, Uniunea Europeana (UE) a alocat Romaniei circa doua miliarde de euro prin intermediul POST, din care beneficiarii locali au atras doar 1,6 miliarde de lei (380 mil. euro), arata ultimele raportari oficiale de la sfarsitul lunii august.
Cele mai importante contracte pe care le-au semnat spaniolii pe piata locala au fost cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si prevad, in principal, reabilitarea de drumuri nationale.
In prezent, FCC Constructii este implicata in sase proiecte importante: autostrada Arad - Timisoara (189,3 mil. euro, inclusi