www.businessmagazin.ro Filiala românească a gigantului Coca-Cola a urcat pe locul al patrulea, după volumul de vânzări, între cele 28 de ţări unde este prezent grupul elen, faţă de poziţia 5 deţinută în 2004, an în care Călin Drăgan era desemnat să conducă operaţiunile locale ale îmbuteliatorului. El explică în Business Magazin strategia pe care a mizat în aceşti ani ca să dezvolte businessul.
"Ca la o cutie de viteze manuală, am schimbat viteza în companie pe parcursul mandatului pe care l-am primit în 2004", spune Călin Drăgan, director general al Coca-Cola HBC România şi Moldova.
Exprimarea plastică acoperă şase ani cu condiţii într-adevăr cum nu se poate mai diferite, când piaţa a trecut din perioada consumului frenetic în extrema opusă, anul trecut fiind primul în care îmbuteliatorii de băuturi răcoritoare şi-au văzut afacerile în declin, după aproape două decenii de creştere continuă.
"Eu am crezut mereu că ritmul de creştere va încetini la un moment dat şi în funcţie de asta am luat toate deciziile de coordonare a afacerii şi cele pentru restructurarea costurilor", adaugă Drăgan, 42 de ani, de formaţie inginer.
17 ani în aceeaşi companie
Şeful CCHBC este unul dintre puţinii români ce au pe mână frâiele unei multinaţionale care operează aici, întreaga lui carieră de 17 ani fiind construită în interiorul companiei.
Restructurarea de care vorbeşte a fost un element-cheie al planului său şi care a permis ca în cinci ani, din 2004 până în 2008, vânzările să crească de peste două ori şi jumătate, la 550 de milioane de euro, iar profitul de peste trei ori, la 66 de milioane, conform datelor de la Ministerul Finanţelor.
A fost nevoie de închiderea a trei fabrici - Oradea, Bucureşti şi Iaşi - pe parcursul a doi ani, de reducerea personalului şi de canalizarea în schimb a resursei financiare spre investiţii în linii de p