Pasionaţii mersului pe două roţi din Iaşi trebuie să se ferească de trecători pe spaţiul special amenajat pentru ei. În schimb, la Sibiu pista pentru biciclişti este folosită doar de cei care preferă transportul eco.
Lucrările la pista de biciclete din municipiul Sibiu au început în urmă cu trei ani. „Traseul a fost ales pentru a oferi un cadru natural plăcut. Pista trece pe lângă Stadionul Municipal, apoi pe aleea principală din Parcul Sub Arini şi ajunge până la intrarea în Grădina Zoologică prin Pădurea Dumbrava“, a explicat Mirela Gligore, purtător de cuvânt al Primăriei Sibiu. Pista a fost construită pe tronsoane. Unde asfaltul era deja turnat au fost realizate doar demarcajele faţă de spaţiul rezervat pietonilor.
Pe alte zone, pista a fost amenajată în acelaşi timp cu reabilitarea străzilor. Un alt avantaj al pistei de la Sibiu este acela că nu este întreruptă pe o distanţă de 8,2 kilometri. La Timişoara există peste zece kilometri de pistă pentru biciclete amenajaţi deja, iar lucrările continuă în prezent pentru realizarea unui culoar pe ambele sensuri ale canalului Bega ce străbate oraşul. Proiectul a fost demarat de autorităţile locale în urmă cu peste şase ani. „Iniţial s-a amenajat un traseu circular, pe inelul secundar al reţelei de străzi din oraş. Lucrările au continuat odată cu reabilitarea străzilor, fapt ce a dus la apariţia pistelor de biciclete şi spre centru“, a explicat Sorin Ciurariu, fost arhitect-şef al Timişoarei.
Aflaţi mai multe despre păcatele Iaşiului:
Păcatul 1: Transportul în comun, în urma Vestului (VIDEO)
Păcatul 2: Parcările supraterane, amânate de trei ani (VIDEO)
Păcatul 3: Gropi peticite în loc de străzi reabilitate (VIDEO)
Păcatul 4: Maidanezii ieşeni visează să emigreze (VIDEO)
Păcatul 5: 100 de milioane de euro datorie la CET în loc de centrale termice
Păcatul 6: Groapa