Peste două zile, angajaţii societăţii comerciale Shark SRL vor cerceta epava cargoului turcesc Medy, unde se presupune că se află trupurile scafandrilor Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas.
Alexandru Mezei, şeful Căpităniei Zonale Constanţa, spune că a interzis scufundarea în zona epavei Medy din cauza riscului la care se expun scafandrii voluntari. Echipele Agenţiei Romāne de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) inspectează de două ori pe zi zona în care au dispărut cei doi. Asta spre disperarea familiilor, care aşteaptă ca autorităţile să scotă la suprafaţă trupurile tinerilor pentru a putea fi înmormântaţi creştineşte.
Au trecut 20 de zile de când Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas au pierit în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele epavei cargoului turcesc Medy. Această navă s-a scufundat la începutul lunii, la şase mile marine în largul mării. Conform datelor furnizate de autorităţi, Medy, sub pavilion Turcia, era încărcată cu 3.300 de tone de fier vechi şi cu tancurile pline de carburant şi ulei. Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, firma pentru care lucrau scafandrii dispăruţi, ne-a declarat că dorea să lanseze o ofertă către clubul de asigurări P&I pentru a scoate carburantul din rezervoare cargoului. „Acest club acoperise poliţa de asigurare contra poluării cu hidrocarburi. Este o chestiune uzuală. (...) Cantitatea de combustibil din rezervoarele navei era suficientă pentru a ajunge la Istanbul", ne-a declarat Jorj Unciuleanu. Acesta continuă spunând că a vorbit cu agentul navei, Italrom, „chiar din seara aceea" (n.r. când au dispărut Zarafu şi Ispas) „despre situaţie în sine". „Aşteptăm să-şi termine Shark-ul lucrările şi să meargă în zona epavei. În rest, nu mai ştiu nimic despre operaţiunile de căutare a celor doi scafandri", a mai arătat şeful de la SC Hunter's Company SRL. La rândul său, Alexandru Mezei, şeful Că