Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor din sectorul feroviar, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, dupa o intalnire cu liderii sindicatelor din companiile de cale ferata. Boagiu a mai spus ca 2000 a fost ultimul an in care aceste companii au functionat fara pierderi.
"Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor si, oricat de dureroase ar fi disponibilizarile de personal, riscul ca aceste companii sa intre in faliment este foarte mare avand in vedere actuala situatie de colaps financiar la calea ferata. Prin urmare, daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii", a declarat ministrul transporturilor.
Daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii Anca BoagiuAceasta a precizat ca a cerut modificarea contractelor de mandat ale directorilor de companii astfel incat acestia sa isi asume direct realizarea tintelor de eficientizare. Boagiu a mai spus ca impreuna cu sindicatele, va fi convenit un program mai larg de redresare a companiilor punand accent pe investitii, pe reducerea cheltuielilor si pe o mai buna colectare a veniturilor. "Investitiile presupun in primul rand accelerarea procesului de absorbtie a fondurilor europene pentru sistemul feroviar. Nu vom reusi peste noapte sa readucem aceste companii la situatia din 2000, ultimul an cand au functionat fara pierderi, dar acest plan de eficientizare este unica sansa pe care o avem pentru salvarea lor", a afirmat ministrul Anca Boagiu.
Restructurarea companiilor va fi facuta in conformitate si cu tintele prevazute in acordul semnat de Guvernul Romaniei cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana.
Mini