Clasat pe locul II, miliardarul Gheorghe Bosînceanu îşi menţine imperiul naval. În clasamentul „Forbes 500 miliardari“, omul de afaceri Gheorghe Bosînceanu ocupă poziţia secundă în rândul bogaţilor din Constanţa.
Gheorghe Bosînceanu, proprietar al Şantierului Naval Constanţa, susţine că luptele cu piraţii şi înfruntarea unor taifunuri pe mare l-au stors de mai multă energie decât actuala criză. Din cei nouă ani de navigaţie, şase ani jumate i-a petrecut în mijlocul mării, iar păţaniile prin care a trecut sunt demne de romanele lui Jules Verne. Aflat la început de carieră şi plecat cu nava, în trecere spre China, în aglomerata strâmtoare Malaca (nr. care uneşte Marea Andaman cu Marea Chinei de Sud), omul de afaceri a avut nenorocul să fie acostat de două ambarcaţiuni. Cam 20 de piraţi au aruncat căngile şi s-au urcat la bord, au spart lacătele de la magazii şi au aruncat marfa în bărcile lor. „Nu avea rost să te iei de ei că scoteau armele. Tot ce trebuia să faci era să stai calm la locul tău“, povesteşte marinarul. Acum, atacurile provocate de somalezi pe mare, piraţii mileniului III, sunt coordonate de alte personaje de pe uscat, este de părere afaceristul. „Nu ei încasează răscumpărările. Sunt manipulaţi de alţii“, crede Bosînceanu. Cinci luni pe mare Recunoaşte că s-a temut pentru viaţa sa când, plecat cu nava din Shanghai, a reuşit să evite un taifun, dar a nimerit între alte două. „Am navigat timp de două săptămâni fără să ştim locaţia în care ne duceau valurile. Am văzut nave care se scufundau în apropiere de noi, dar nu aveam cum să îi ajutăm. Ne-am ghidat după stele, iar din datele culese am stabilit o locaţie aproximativă“, îşi rememorează afaceristul trecutul. Când furtuna s-a încheiat, iar echipajul de pe navă a găsit un punct de reper terestru, şi-au dat seama că se aflau la nu mai puţin de 1.800 de kilometri distanţă de estimarea iniţială. Pierderi