Bancherii sunt mult mai atenti acum cand analizeaza potentialii clienti de retail, dupa ce creditele acordate in trecut mult prea usor, chiar si cu buletinul, s-au transformat astazi in pierderi. Managerii de retail din banci sustin ca pentru ei este esential ca viitorul client sa incaseze venituri certe, iar locul de munca sa fie unul stabil.
Orice persoana care obtinea anumite venituri putea obtine in trecut un credit de la banci destul de usor. Astazi, lucrurile s-au schimbat, iar bancherii, desi ar vrea sa dea credite, analizeaza foarte detaliat situatia potentialilor clienti. Wall-Street a discutat cu bancheri din retail pentru a afla cum arata profilul clientului eligibil pentru imprumuturi.
"In vederea acordarii unui credit clientul trebuie sa se incadreze din punct de vedere al veniturilor in vederea sustinerii financiare a ratei lunare. De asemenea, el trebuie sa indeplineasca anumite criterii de scoring prin evaluarea situatiei personale, precum si a coplatitorilor, daca este cazul", explica Ioana Mihai, sefa departamentului de credite imobiliare din cadrul Bancii Comerciale Romane.
Totusi, nu este suficient ca un potential client de retail sa fie angajat la o companie si sa faca dovada unor venituri lunare certe, iar banca vrea sa se asigure si de certitudinea locului de munca.
"In mod clar un client care lucreaza de trei ani intr-o companie este mai sigur decat unul care este angajat de 3 luni", explica Gabriel Cretu, directorul de retail din cadrul OTP Bank Romania.
El a precizat ca banca analizeaza compania la care lucreaza potentialul client aproape ca si cum ar urma sa acorde un imprumut acelei intreprinderi.
Importanta este si industria in care activeaza potentialii clienti, persoanele angajate in constructii sau imobiliare nefiind tocmai pe placul bancherilor, care analizeaza miscarile din fiecare industrie.