Spyros Klampatseas, noul director general al Gregory's România, care a preluat conducerea restaurantelor greceşti la jumătatea acestui an de la Cora Stolz, îşi concentrează businessul pe francize, mişcare ce ar putea determina scăderi ale businessului cel puţin în acest an.
"Transformarea restaurantelor din proprietate în unităţi operate în franciză ar putea afecta cifra de afaceri. Veniturile vor fi însă mai mici ca în 2009 în special din cauza măsurilor economice luate de guvern în ultima perioadă. Scăderea cu 25% a salariilor bugetarilor şi creşterea cu 5% a TVA au cauzat tăieri semnificative ale bugetului de consum", a declarat pentru ZF Spyros Klampatseas.
Anul trecut compania a încheiat cu afaceri de 1,5 milioane de euro, la jumătate faţă de 2008.
Compania, care concurează pe piaţa restaurantelor de fast-food cu McDonald's, KFC, SpringTime, Snack Attack sau Burger King, a înregistat pierderi în fiecare an, din 2001 de când a intrat la nivel local până în prezent, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, în 2009 anunţând pierderi de 700.000 de euro.
Şi numărul angajaţilor a scăzut de la peste 100 de oameni în 2008 la 68 de persoane anul trecut.
Francizarea restaurantelor, care a început cu o unitate deja existentă în Pipera, în iunie anul acesta, ar urma, după părerea directorului general, să crească afacerile companiei în viitor şi să îmbunătăţească poziţia brandului în Capitală.
Metoda de francizare este însă unul dintre motivele pentru care Cora Stolz declară că a renunţat la poziţia de top-management pe care o avea în cadrul companiei de doi ani jumătate. Stolz a propus ca unităţile existente să fie date în franciză angajaţilor, fără perceperea unor taxe de intrare, pentru un control mai mare asupra unităţilor.
"Am propus cedarea magazinelor deja existente către angajaţi, pentru că în acest fel int