Centrul din Timişoara al furnizorului franco-american de servicii şi echipamente telecom Alcatel-Lucent îşi va continua expansiunea în acest an, pe fondul contractelor de externalizare cu operatori telecom europeni, dar şi al implicării în diferite proiecte de cercetare&dezvoltare, aproape 80 de oameni urmând să fie recrutaţi până la finele anului.
Din cele 250 de posturi disponibile anunţate pentru acest an de Alcatel Lucent, 70 sunt în continuare scoase la concurs şi vor fi cel mai probabil ocupate până la finele anului, a precizat pentru ZF Cătălina Ocheşilă, director de comunicare pentru Europa de Sud-Est al companiei.
Centrul de la Timişoara a început să se dezvolte pe măsură ce compania a câştigat contracte de externalizare cu operatori telecom europeni. Cel mai mare contract gestionat de românii angajaţi de Alcatel Lucent la Timişoara este cel prin care a fost preluată gestionarea reţelelor de comunicaţii fixe şi mobile ale operatorului bulgar Vivacom. "Proiectul din Bulgaria - Vivacom - este cel mai mare proiect de externalizare a administrării reţelei unui operator din Europa, pentru că ne-a fost transferată administrarea întregii reţele, şi aproximativ 3.000 de angajaţi", a spus Ocheşilă.
Românii asigură aceste servicii de la sediul din Timişoara controlând de la distanţă starea reţelelor telecom ale operatorilor cu care s-au semnat contracte de externalizare. Pe lista companiilor pentru care lucrează angajaţii Alcatel din Timişoara se numără şi British Telecom, E Plus Germania sau Orange Austria şi Elveţia.
În România, până în acest moment, cel mai mare contract de externalizare semnat de un operator de comunicaţii a fost încheiat între Romtelecom şi subsidiara locală a companiei suedeze Ericsson, şi a presupus şi transferul a aproximativ 400 de angajaţi ai operatorului.
Pe de altă parte, România este un loc preferat de marile