Retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M (Hennes&Mauritz) îşi va restrânge planurile de înfiinţare a unor noi magazine în 2010, din cauza dificultăţilor de pe piaţa imobilelor cu destinaţie comercială din sud-estul Europei, dar şi a rezultelor mixte obţinute în trimestrul al treilea fiscal. H&M, al treilea mare retailer la nivel mondial, după grupul american Gap şi Inditex din Spania, a arătat în raportul financiar publicat miercuri că a redus numărul de magazine
Retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M (Hennes&Mauritz) îşi va restrânge planurile de înfiinţare a unor noi magazine în 2010, din cauza dificultăţilor de pe piaţa imobilelor cu destinaţie comercială din sud-estul Europei, dar şi a rezultelor mixte obţinute în trimestrul al treilea fiscal.
H&M, al treilea mare retailer la nivel mondial, după grupul american Gap şi Inditex din Spania, a arătat în raportul financiar publicat miercuri că a redus numărul de magazine care ar fi trebuit deschise până la sfârşitul acestui an la 220, de la 240.
\"Oferta de spaţii pentru magazine de la sfârşitul acestui an s-a redus, întrucât numărul centrelor comerciale finalizate este mai mic din cauza problemelor economice, în special în Europa de Sud-Est\", se arată în raport.
Pentru trimestrul patru fiscal (septembrie-noiembrie), H&M, care îşi datorează succesul preţurilor scăzute practicate, a planificat înfiinţarea a 140 de noi magazine şi închiderea altor zece.
Profitul net al H&M în trimestrul al treilea fiscal (iunie-august) a crescut cu 23%, la 4,24 miliarde coroane suedeze (461,7 milioane euro), iar cel operaţional la 5,66 miliarde coroane (615 milioane euro), dar analiştii anticipau 4,53 miliarde coroane, respectiv 6,04 miliarde coroane, potrivit AFP.
Cifra de afaceri a avansat cu 14%, la 26,9 miliarde coroane (2,9 miliarde euro), depăşind estimările de 26,6 miliarde coroane.
În urma