Service-urile auto ar putea fi obligate sa isi informeze clientii in legatura cu originea pieselor folosite, vizand conformitatea acestora, pentru a elimina orice suspiciune privind faptul ca ar fi false, contrafacute ori reutilizate, sau cu termenul de valabilitate expirat, conform unui proiect legislativ adoptat, miercuri, de Senat, informeaza Agerpres. Mai mult, service-urile ar trebui ca la cererea clientilor sa permita accesul direct sau prin sistem audio-video inclusiv la executarea reparatiilor. Cristian Muntean, director general al ASSAI, asociatie care reprezinta peste 300 de service-uri auto independente sustine ca masura ar avea ca rpim efect inchiderea a peste 40% dintre service-urile din tara.
Potrivit proiectului legislativ aprobat, proprietarii atelierelor de reparatii de masini vor fi obligati sa asigure accesul consumatorilor la informatii privind procedurile tehnologice si manopera, la solicitarea acestora, iar clientii pot asista fie in mod direct, fie prin urmarirea operatiunilor, printr-un sistem audio-video.
Proiectul legislativ a fost initiat de deputatul PSD Iulian Iancu si urmeaza sa fie dezbatut la Camera Deputatilor.
In expunerea de motive care insoteste proiectul legislativ, initiatorul arata ca Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 prevede obligatia statului de a asigura 'cadrul necesar informarii complete a consumatorului despre caracteristicile esentiale ale serviciilor', precum si 'protectia drepturilor si intereselor lor legitime impotriva unor practici incorecte sau insuficient transparente'.
Proiectul de lege mai prevede ca in cazul in care service-urile auto nu respecta prevederile amintite, clientii au dreptul sa refuze semnarea receptiei lucrarilor, inclusiv plata acestora, pana la momentul in care acestia nu mai au obiectiuni in ce priveste realitatea si calitatea lucrarilor.
Cri